Alle meeting trends voor 2014 op een rijtje

door dec 19, 2013Inspiratie

2013 zal de boeken ingaan als het jaar waarin de eerste structurele positieve geluiden te horen waren voor de meeting sector. Onder andere de MPI Business Barometer gaf bij elke volgende editie weer een iets positiever beeld te zien, en alle onderzoeken die gedurende het jaar verschenen bevatten diverse lichtpuntjes. Natuurlijk is het allemaal nog zeer broos en is het zeker niet over de hele linie optimisme dat overheerst. Helaas zien we ook nog steeds partijen omvallen, voor wie de nieuwe realiteit niet meer haalbaar was.

Wat gaat 2014 ons brengen?
Eén ding is zeker, de geldkraan zal niet meer spontaan opengaan. Organisatoren moeten het maximale halen uit de beperkte budgetten die ze hebben. Creativiteit en slimmigheid zullen moeten compenseren waar financiële middelen niet toereikend zijn. Welke kant gaat het op met de technologie en social media? Wat zijn de trends op het gebied van hospitality, food, content marketing en sales & marketing?

Inmiddels zijn er diverse partijen die zich voor de meeting sector specifiek, of meer algemeen voor het zakendoen, aan voorspellingen voor 2014 gewaagd hebben. Een rondje langs websites, blogs en social media leverde een rijke ‘oogst’ aan mooie trendoverzichten en -artikelen.

Meeting Trends

Meeting Technologie

  • 14 Meeting technologie trends voor 2014 (Corbin Ball)
  • 10 Event Trends for 2014 (Eventmanager blog) (Julius Solaris is de man achter het zeer populaire Event Manager Blog. Elk jaar stelt hij een top-10 van innovatieve event trends samen. Zijn bevindingen worden onderbouwd via gesprekken met event professionals).


De glazen bol
De trends voor 2014 zijn met goed inzicht in de huidige ontwikkelingen nog met enige zekerheid te voorspellen. Ga je verder dan een jaar kijken, wordt het toch al wel lastig om concrete voorspellingen te doen. Toch verschenen er recente twee onderzoeken die een stuk verder kijken:

  • De toekomst van evenementen en bijeenkomsten in 2050
  • Het zakelijke reizen in 2060


Hospitality

  • Top 10 Hospitality Trends for 2014 (4Hoteliers)


Algemeen

  • Trendrede 2014 (De TrendRede is een initiatief van Nederlandse toekomstdenkers en kadert en clustert de actualiteit in drie grote overkoepelende thema’s en toont Nederland daarmee een uitgelicht pad richting de toekomst).

Social Media / Digital

Content Marketing


Sales en Marketing


Food & Beverage

  • Food Trends 2014 (Glow Magazine)
  • Lokale producten top-trend. Top 10 Food Trends for 2014 (National Restaurant Association)
Nico Meyer

Nico Meyer

Als onafhankelijk sparringpartner met bijna 30 jaar ervaring met events (organiseren, accommoderen en faciliteren) help ik je graag om maximale impact met jouw congressen en events te realiseren. Door een strategische aanpak, samen doelstellingen helder te maken, deze door te vertalen naar het ontwerp van je event én de effecten te meten, zodat je de waarde/impact aan kan tonen. Mijn missie: Betere congressen en events mét toegevoegde waarde!

Recente berichten

De strijd tegen verspilling van tijd en geld

De strijd tegen verspilling van tijd en geld

(interview op Eventbranche.nl) “Ik heb een hekel aan verspillen”, aldus Nico Meyer van MeetingMatters. “Dat geldt eigenlijk voor alles. Het maakt niet uit of het gaat om geld, tijd of die halve courgette die ik over heb na het bereiden van een recept.” We hebben als...

MeetingMatters ondersteunt NXTMICE*Re-Invent met metingen

MeetingMatters ondersteunt NXTMICE*Re-Invent met metingen

Op 30 juni stond de tweede editie van NXTMICE op de agenda. Postillion Hotels gaf daarmee een vervolg aan de in het eerste coronajaar geboren initiatief om de toekomst van het eventvak in de spotlight te zetten. MeetingMatters was als partner betrokken om gericht data...

De evaluatie geëvalueerd!

De evaluatie geëvalueerd!

Afgelopen maand vond de online Masterclass ‘Evalueren kan je leren’ voor leden van G14 plaats, gegeven door ROI en event impact specialist Nico Meyer van MeetingMatters. Als team G14 evalueren altijd onze evenementen, maar we hebben eigenlijk nooit van de gelegenheid...

ROI, ROO, ROE…ROWhatever vragen ze nu eigenlijk?

ROI, ROO, ROE…ROWhatever vragen ze nu eigenlijk?

Als event planner heb je de vraag vast al eens in een of andere vorm gesteld gekregen: “Wat is de Return on Investment (ROI) van ons event?” Misschien heeft men het niet over ROI, maar over ROO of ROE of heeft men nog een andere benaming voor het ‘resultaat’ van het...

4 succesfactoren voor een effectief congres

4 succesfactoren voor een effectief congres

Waren alle congressen en events die je ooit georganiseerd of gefaciliteerd hebt geslaagd? Neem eens de meest succesvolle in gedachten en het kan bijna niet anders dan dat ze aan 4 kritische factoren voor succes voldeden. Welke analyse we ook maakten in de meer dan 20...