Alle meeting trends voor 2014 op een rijtje

2013 zal de boeken ingaan als het jaar waarin de eerste structurele positieve geluiden te horen waren voor de meeting sector. Onder andere de MPI Business Barometer gaf bij elke volgende editie weer een iets positiever beeld te zien, en alle onderzoeken die gedurende het jaar verschenen bevatten diverse lichtpuntjes. Natuurlijk is het allemaal nog zeer broos en is het zeker niet over de hele linie optimisme dat overheerst. Helaas zien we ook nog steeds partijen omvallen, voor wie de nieuwe realiteit niet meer haalbaar was.

Wat gaat 2014 ons brengen?
Eén ding is zeker, de geldkraan zal niet meer spontaan opengaan. Organisatoren moeten het maximale halen uit de beperkte budgetten die ze hebben. Creativiteit en slimmigheid zullen moeten compenseren waar financiële middelen niet toereikend zijn. Welke kant gaat het op met de technologie en social media? Wat zijn de trends op het gebied van hospitality, food, content marketing en sales & marketing?

Inmiddels zijn er diverse partijen die zich voor de meeting sector specifiek, of meer algemeen voor het zakendoen, aan voorspellingen voor 2014 gewaagd hebben. Een rondje langs websites, blogs en social media leverde een rijke ‘oogst’ aan mooie trendoverzichten en -artikelen.

Meeting Trends

Meeting Technologie


De glazen bol
De trends voor 2014 zijn met goed inzicht in de huidige ontwikkelingen nog met enige zekerheid te voorspellen. Ga je verder dan een jaar kijken, wordt het toch al wel lastig om concrete voorspellingen te doen. Toch verschenen er recente twee onderzoeken die een stuk verder kijken:


Hospitality


Algemeen

  • Trendrede 2014 (De TrendRede is een initiatief van Nederlandse toekomstdenkers en kadert en clustert de actualiteit in drie grote overkoepelende thema’s en toont Nederland daarmee een uitgelicht pad richting de toekomst).

Social Media / Digital

Content Marketing


Sales en Marketing


Food & Beverage

 

Nico Meyer, CMM

Nico Meyer, CMM is Managing Director van MeetingMonitor en Qmatters. Hij is initiatiefnemer van Congreswereld.nl, de online vakinformatiebron voor meeting professionals door meeting professionals, waar hij tot eind 2013 ook hoofdredacteur was. Vanuit meer dan 20 jaar ervaring in de hospitality en congresbranche ontwikkelde een passie voor alles wat met congressen te maken heeft. Zijn missie: Betere congressen en events mét toegevoegde waarde! More

Plaats een Reactie

*
* (niet zichtbaar)

*