54 experts delen hun effectieve sessie formats

door okt 14, 2024Inspiratie, LSP-Lego Serious Play

Deelnemers actief betrekken tijdens events is een zeer belangrijke factor om toegevoegde waarde voor hen te creëren. Simpelweg in een zaaltje achterover zitten en luisteren naar één spreker is vaak niet meer waar ze blij van worden. Eigenlijk willen we allemaal gewoon interactie, ervaringen delen en leren van experts én van elkaar (elke zaal zit vol experts en ervaringsdeskundigen). Je als deelnemer serieus genomen en betrokken voelen, dat draagt bij aan een waardevolle event deelname.

Wat zijn de meest succesvolle, verrassende en effectieve formats om dat te bereiken?
Zoek niet langer, want op initiatief van Eventprofs VISION en Skift Meetings deelden 54 event professionals hun favoriete sessie formats en strategieën.

Ik mocht aan deze gids bijdragen en stelde de door mij veel toegepaste LEGO® SERIOUS PLAY® methodiek voor. Een speels format met 100% participatie, waarbij je in korte tijd tot vaak verrassende ideeën, inzichten en oplossingen komt, door zowel met je handen als je hoofd aan de slag te gaan.

Het is een mooi en veelzijdig overzicht geworden. De gids bevat een breed scala aan bewezen formats, getoetst en toegepast door collega event professionals uit diverse vakgebieden. Inspirerend, praktisch en direct toepasbaar.

Wil jij ook het complete overzicht met alle formats?
👉 Download het nu gratis via deze link (geen email nodig): https://bit.ly/3YIQV3P

 

Nico Meyer

Nico Meyer

Als onafhankelijk sparringpartner met bijna 30 jaar ervaring met events (organiseren, accommoderen en faciliteren) help ik je graag om maximale impact met jouw congressen en events te realiseren. Door een strategische aanpak, samen doelstellingen helder te maken, deze door te vertalen naar het ontwerp van je event én de effecten te meten, zodat je de waarde/impact aan kan tonen. Mijn missie: Betere congressen en events mét toegevoegde waarde!

Recente berichten

Van een creatieve puber naar een volwassene met een ROI-mindset

Van een creatieve puber naar een volwassene met een ROI-mindset

Al jaren mag ik deel uitmaken van de jury van de GoudenGiraffe. Eervol en waardevol, want in het proces mogen we een kijkje nemen in de verhalen van de mooiste succesvolle en effectieve evenementen. En via de pitches en award uitreiking kan de hele branche ook...

De strijd tegen verspilling van tijd en geld

De strijd tegen verspilling van tijd en geld

(interview op Eventbranche.nl) “Ik heb een hekel aan verspillen”, aldus Nico Meyer van MeetingMatters. “Dat geldt eigenlijk voor alles. Het maakt niet uit of het gaat om geld, tijd of die halve courgette die ik over heb na het bereiden van een recept.” We hebben als...

MeetingMatters ondersteunt NXTMICE*Re-Invent met metingen

MeetingMatters ondersteunt NXTMICE*Re-Invent met metingen

Op 30 juni stond de tweede editie van NXTMICE op de agenda. Postillion Hotels gaf daarmee een vervolg aan de in het eerste coronajaar geboren initiatief om de toekomst van het eventvak in de spotlight te zetten. MeetingMatters was als partner betrokken om gericht data...

De evaluatie geëvalueerd!

De evaluatie geëvalueerd!

Afgelopen maand vond de online Masterclass ‘Evalueren kan je leren’ voor leden van G14 plaats, gegeven door ROI en event impact specialist Nico Meyer van MeetingMatters. Als team G14 evalueren altijd onze evenementen, maar we hebben eigenlijk nooit van de gelegenheid...

ROI, ROO, ROE…ROWhatever vragen ze nu eigenlijk?

ROI, ROO, ROE…ROWhatever vragen ze nu eigenlijk?

Als event planner heb je de vraag vast al eens in een of andere vorm gesteld gekregen: “Wat is de Return on Investment (ROI) van ons event?” Misschien heeft men het niet over ROI, maar over ROO of ROE of heeft men nog een andere benaming voor het ‘resultaat’ van het...