Tijdens Event16 mocht ik aanschuiven aan tafel bij Eventbranche in het kader van de beurstour Kennis & Content. De tours die Eventbranche organiseerde bestonden uit een georganiseerd bezoek aan een aantal stands in het kader van het thema én een interview/gesprek met een of meerdere meeting professionals die zich op dit thema richten. Uiteraard mét ruimte voor vragen van de deelnemers aan de tour.
Waarde toevoegen
In het gesprek met Sjoerd Weikamp van Eventbranche ging het vooral over de kern van meetings en congressen. Dankzij de crisis is het nu weer mogelijk om terug naar de basis te gaan en te zorgen voor effectieve evenementen. Voor mij staat bij elk evenement waarde toevoegen centraal. Iets waar steeds meer organisatoren en opdrachtgevers zich van bewust zijn. Maar in de praktijk wordt er naar mijn mening te weinig bij stil gestaan of bewust naar gekeken. Is het te lastig? Weet men niet waar te beginnen?
Een kwestie van beginnen
Het hoeft niet moeilijk te zijn. Probeer eerst eens een goed gesprek te voeren over doelstellingen. Wat moet het congres opleveren? En waar blijkt dat uit?
En het belangrijkste: Begin gewoon! En ontdek en ontwikkel van daar uit.
Bekijk ook het artikel dat Eventbranche maakte nav een paar van de besproken onderwerpen.