Event16 – Eventbranche beurstour meetings

door mrt 27, 2016Inspiratie

Tijdens Event16 mocht ik aanschuiven aan tafel bij Eventbranche in het kader van de beurstour Kennis & Content. De tours die Eventbranche organiseerde bestonden uit een georganiseerd bezoek aan een aantal stands in het kader van het thema én een interview/gesprek met een of meerdere meeting professionals die zich op dit thema richten. Uiteraard mét ruimte voor vragen van de deelnemers aan de tour.

Waarde toevoegen

In het gesprek met Sjoerd Weikamp van Eventbranche ging het vooral over de kern van meetings en congressen. Dankzij de crisis is het nu weer mogelijk om terug naar de basis te gaan en te zorgen voor effectieve evenementen. Voor mij staat bij elk evenement waarde toevoegen centraal. Iets waar steeds meer organisatoren en opdrachtgevers zich van bewust zijn. Maar in de praktijk wordt er naar mijn mening te weinig bij stil gestaan of bewust naar gekeken. Is het te lastig? Weet men niet waar te beginnen?

Een kwestie van beginnen

Het hoeft niet moeilijk te zijn. Probeer eerst eens een goed gesprek te voeren over doelstellingen. Wat moet het congres opleveren? En waar blijkt dat uit?
En het belangrijkste: Begin gewoon! En ontdek en ontwikkel van daar uit.

Bekijk ook het artikel dat Eventbranche maakte nav een paar van de besproken onderwerpen.

Nico Meyer

Nico Meyer

Als onafhankelijk sparringpartner met bijna 30 jaar ervaring met events (organiseren, accommoderen en faciliteren) help ik je graag om maximale impact met jouw congressen en events te realiseren. Door een strategische aanpak, samen doelstellingen helder te maken, deze door te vertalen naar het ontwerp van je event én de effecten te meten, zodat je de waarde/impact aan kan tonen. Mijn missie: Betere congressen en events mét toegevoegde waarde!

Recente berichten

ROI, ROO, ROE…ROWhatever vragen ze nu eigenlijk?

ROI, ROO, ROE…ROWhatever vragen ze nu eigenlijk?

Als event planner heb je de vraag vast al eens in een of andere vorm gesteld gekregen: “Wat is de Return on Investment (ROI) van ons event?” Misschien heeft men het niet over ROI, maar over ROO of ROE of heeft men nog een andere benaming voor het ‘resultaat’ van het...

4 succesfactoren voor een effectief congres

4 succesfactoren voor een effectief congres

Waren alle congressen en events die je ooit georganiseerd of gefaciliteerd hebt geslaagd? Neem eens de meest succesvolle in gedachten en het kan bijna niet anders dan dat ze aan 4 kritische factoren voor succes voldeden. Welke analyse we ook maakten in de meer dan 20...

Survivaltips voor de eindejaars-/nieuwjaarsborrel

Survivaltips voor de eindejaars-/nieuwjaarsborrel

Ben jij een Yippie, Yuk of Yukyuk-type? December en januari, het einde van het oude jaar en de start van een nieuw jaar. Dat gepaard gaat met de gebruikelijke eindejaars- en nieuwjaarsborrels. Niet alleen van de organisatie waar je werkzaam bent, maar ook vele...

Een event staat of valt met heldere doelen!

Een event staat of valt met heldere doelen!

Als iemand jou vraagt alle bijeenkomsten op te noemen waar je in het afgelopen half jaar aan deelgenomen hebt. Welke zijn je heel goed bijgebleven? Waardoor kwam dat? En waarom moet je voor andere echt je agenda erbij pakken om te herinneren dat je er geweest bent?...